3 hurtige tips til dit nyhedsbrev

3 hurtige tips til dit nyhedsbrev - Pernille K Pedersen

Det er ikke til at komme udenom; alle bruger det som et værktøj i deres salg. Det er nyhedsbrevet, jeg taler om. Jeg er selv tilmeldt et par stykker, da jeg gerne vil have nyt fra afsenderen. Det kaldes også for e-mail-markedsføring. Er du ikke kommet i gang med at bruge nyhedsbreve i din markedsføring endnu, så skal du straks i gang med det. Jeg har samlet 3 hurtige tips til når, du skal i gang med dit nyhedsbrev. Det er også for dig, der allerede er igang med at sende nyhedsbreve, men gerne vil udvikle disse.

Vær personlig – vis hvem du er

Det er vigtigt, at du, igennem teksten, viser hvem du er. Dine læsere skal kunne mærke dig og hvem du er. Hvordan kan du så vise hvem du er? Husk at nyhedsbrevet kommer fra dig, så skriv jeg i nyhedsbrevet; fortæl en anekdote, der er relevant i forhold til nyhedsbrevets emne. Når du viser, hvem du er, så kan dine læsere bedre forholde sig til dig og det du skriver om.

Hav et synligt “call to action”-element

Husk altid at have et synligt “call to action”-element i dit nyhedsbrev. Det er vigtigt, at læseren hurtigt kan afkode, hvad du gerne vil have dem til at gøre. Det kan være en knap, hvor de kan tilmelde sig dit kursus eller et link til din butik, så de kan købe dine produkter. Det er vigtigt, at læseren ved, hvad du gerne vil have dem til, og det skal være synligt.

Hav 1 budskab (1 hovedemne) i hvert nyhedsbrev

Ofte har man som forfatter af nyhedsbreve rigtig meget, man gerne vil dele med læserne. De skal ikke gå glip af noget. Det ender ofte ud i et nyhedsbrev, der er ALT for langt, og det bliver helt uoverskueligt. Derfor er det vigtigt, at du kun har 1 budskab i hvert nyhedsbrev. Når nyhedsbrevet har 1 emne, så bliver det meget mere overskueligt for dine læsere, både at kunne mærke dig, og se dit “call to action”-element. Så må du hellere sende dit nyhedsbrev ud lidt oftere, men altså kun med 1 emne per nyhedsbrev.

Bonus – kend dit publikum, hvem skriver du til

Jeg har lige et lille bonuspunkt til dig. Det er vigtigt, at du kender dit publikum. Det er vigtigt, at du ved, hvem du skriver til. Det gør det også lettere for dig at skrive mere personligt. Jeg har tidligere skrevet et indlæg om at kende dit publikum, hvor du kan finde inspiration.

Jeg har også tidligere skrevet et indlæg om e-mail-markedsføring, hvor du kan finde mere inspiration til dine nyhedsbreve.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *