3 spørgsmål du skal stille dig selv, når det gælder din markedsføring på de sociale medier

3 spørgsmål du skal stille dig selv, når det gælder din markedsføring på de sociale medier - Pernille K Pedersen

Det er ikke til at komme udenom, har du et budskab, service eller produkt, du gerne vil sælge, er det vigtigt at være til stede på de sociale medier. Det er dog også vigtigt, at du ikke bare er der, for at være der. Du får mest ud af din markedsføring, hvis du først finder ud af, hvilke sociale medier der giver mest mening for dig at være på. Jeg har samlet tre spørgsmål, du skal stille dig selv, når du vil til at markedsføre dit budskab, service eller produkt. Forarbejdet til din markedsføring er super vigtigt.

Hvorfor

Hvorfor vil du markedsføre dig på de sociale medier. Giver det mening for lige præcis det du har, at være der. Det vil være det allerførste, jeg synes, du skal overveje. Har du lavet en plan for din markedsføring på de sociale medier, så du ikke kommer til at famle rundt i blinde.

Hvor henne

Der er rigtig mange sociale medier man kan være på. Du skal nu finde ud af, hvilke platforme der giver mening, for dig at være på. Hvor er dine konkurrenter? Synes du, de gør det godt? Man kan ikke være alle steder, derfor skal du vælge et par stykker ud, du kan altid udvide din markedsføring senere hen. Når du har valgt et par stykker ud, så skal du huske at være aktiv. Der er ikke noget værre end at komme til en profil, hvor der ikke sker noget, eller alt hvad der sker, er links til et andet socialt medie. Vær tilstede og aktiv, der hvor du vælger at lave din markedsføring.

Hvad giver jeg

Hvad giver du til dine kunder på de sociale medier? Hvad giver du dem af værdi, der gør de ser din markedsføring og følger de cta’er? (call to action) Giver du dine følgere på de sociale medier nogen form for værdi? Og hvilken værdi har du lyst til at give dem?

Jeg giver ikke svarene her, men åbner op for at du skal have det hele med, når du starter din markedsføring på de sociale medier. Du skal gøre dig tanker på, hvor du vil hen med det. Det er lettere at komme i mål, hvis man ved, hvad målet er. Har du brug for hjælp, så skriv endelig til mig, så vil jeg rigtig gerne hjælpe dig med at udarbejde en strategi for din markedsføring på de sociale medier.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *