3 tips til dig og din webshop

3 tips til dig og din webshop - Pernille K PedersenDu har fået åbnet din webshop, men det går slet ikke, som du regnede med. Du ved ikke helt, hvad du skal gøre for at gøre opmærksom på din butik og dine varer, hvad enten det er noget du laver selv, eller du har fundet nogle helt unikke varer, som ikke er på det marked, du gerne vil ind på. Der er ikke rigtig noget salg, og du er gået lidt i stå. Jeg vil gerne hjælpe dig med at komme igang og videre. Læs med og få 3 tips til dig og din webshop.

Tip 1 – Få styr på dine tekster

Det er vigtigt, at du får kigget på dine tekster. Har du skrevet nok? Beskriver du dine produkter godt nok? Fortæller du kunderne, hvorfor de skal handle hos dig? Fortæller du, hvorfor dine produkter er unikke? Der er mange flere ting, der er vigtige at få skrevet ned, og det er vigtigt at være beskrivende og fortælle om det hele. Det er vigtigt for kunderne, der kommer ind og besøger din webshop. Er der ikke nok informationer, går man igen. Det gør jeg i hvert fald personligt. Skal jeg lede for meget, så opgiver jeg. Din side skal være nem at navigere i og med god tekst. Når jeg sætter så stor fokus på teksterne, er det også i forhold til dit SEO arbejde. Jeg har skrevet et indlæg om, hvad SEO er for noget, så du kan læse lidt om det.

Tip 2 – Vær aktiv på de sociale medier

Du har lavet en facebookside, for facebook er jo ikke til at komme uden om. Du har lavet et par opslag, og venter nu på der sker noget. Men der sker ikke rigtig noget, og hvorfor nu ikke det? Du har jo lavet opslag, og du kan se dem på din side, så dine få følgere kan jo også se dem. Du skal huske med de sociale medier, at så sker det her og nu; man går sjældent ind på en facebookside. Man ser opslagene i ens nyhedsfeed, ligesom du selv gør, så man ser måske dit opslag hurtigt, og så er man videre. Det er vigtigt, at du er social på de sociale medier. Du skal som minimum lave et opslag om dagen. Det er her, du kan vise dine kunder, og kommende kunder, hvem du er og hvorfor dine produkter er noget helt særligt. Jeg har skrevet flere indlæg om, hvad du skal være opmærksom på, når det gælder de sociale medier, hvor du kan få endnu mere inspiration, men de sociale medier er noget du skal være aktiv på hver dag, og du skal svare på dine kommentarer. Vis hvem du er, så dine kunder kan mærke dig.

Tip 3 – Brugerudtalelser

Når jeg er ude at købe noget, lytter jeg altid først til veninder, familie og bekendte, om de kender til mærket eller produktet og hvad de synes om det. Jeg vil gerne høre deres udtalelser og anbefalinger. Sådan er det for alle; vi lytter til dem vi kender, når vi skal ud og købe nyt. Derfor er det vigtigt for dig og din webshop at få brugerudtalelser om dine produkter og service. Om det er på facebook, hjemmesiden eller noget helt tredje. Så kan man også henvise til dem. De er også med til at hjælpe dig til at blive bedre, hvis nogen kommer med konstruktiv kritik. Får du negativ feedback, så tag hånd om det med det samme. Det viser, at du yder god service, og det er ofte med til at ændre en negativ brugerudtalelse til en positiv. Få nogen til at afprøve dine produkter eller services, få dem til at udtale sig og få lov til at vise det på dine forskellige platforme.

Jeg ved det kan være svært og op ad bakke i starten; derfor er det vigtigt, at du arbejder med din webshop hver dag og laver en plan for, hvad du vil lave hver dag og hvad det skal hjælpe med. Jeg håber, disse tre tips til dig og din webshop, kan hjælpe dig lidt på vej.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *