3-trinsstrategi til din markedsføring

3 trins strategi til din markedsføring - Pernille K PedersenDet er vigtigt at have en strategi, når det gælder din markedsføring. Det samme gælder, uanset om det er offline eller online markedsføring, du skal i gang med. Det er vigtigt at vide, hvor man vil hen, hvordan man kommer derhen og at have lavet dit forarbejde. Jeg har samlet en 3-trinsstrategi, som du kan tage udgangspunkt i.

1: Lav en målgruppeanalyse

En målgruppeanalyse (det er også kendt som en touchpoint-analyse), er en analyse, hvor du kigger på de forskellige punkter, dit brand bruger til at kommunikere med din målgruppe. Derfor er det også vigtigt at du kender din målgruppe. Du kan undersøge, hvordan din målgruppe ser dit brand, når de kommunikerer med dig på de sociale medier og alle andre steder, hvor de møder dig.

2: Tænk kreativt – måder at få kunderne til at tale om dig

Det kan godt være svært at få kunderne til at tale om dig, men her kommer din kreativitet i spil. Kunder der får en god service, fortæller det gerne videre. Kunder der får noget ekstra, fortæller gerne om det. Tænk kreativt og få dine kunder til at tale om dig. Nogle ideer kunne være, at fortælle en personlig historie, vise en glad kunde og at stille spørgsmål.

3: Implementer idéerne

En ting er at få en masse gode idéer, men hvis ikke du gør noget ved dem og får dem implementeret i din strategi, så giver dit hårde arbejde slet ingen mening.

Bonustrin:

Overvåg og følg op. Når du har fået snakken igang, så overvåg og følg op på den. Se hvad der virker og hvad der ikke virker. Så vil din strategi hele tiden videreudvikles.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *