E-mail markedsføring

E-mail markedsføring - Pernille K Pedersen

Modtager du også nyhedsbreve? Det gør jeg i hvert fald, prøver ikke at tilmelde mig for mange. Men det gør faktisk, at du allerede ved, hvad e-mail markedsføring er: det er nemlig nyhedsbreve/nyhedsmails. Du ved selv, hvad du synes om og hvad du reagerer på, og hvilke du bare sletter med det samme eller afmelder dig. Nu er det blevet din tur til at lave et nyhedsbrev til din egen virksomhed eller der, hvor du arbejder. Hvad nu? Hvordan griber du det hele an? Det har jeg samlet et par tanker om, lige her nedenunder, som jeg håber kan hjælpe dig i gang med at skrive og sende gode nyhedsbreve.

Hvad er formålet med dit nyhedsbrev

Det er vigtigt, at du tænker over hvad det egentlige formål er med dit nyhedsbrev, så du er sikker på, at du kommer bedst muligt ud med det ønskede budskab. Er dit formål at sælge en vare/service? Fortælle om nyt? Sende en pressemeddelse? Der er mange forskellige indgangsvinkler til formålet, men helt grundlæggende, så er dit formål at skabe kommunikation mellem dig og læseren.

Kend din målgruppe

Det er vigtigt at du kender din målgruppe. Hvem sender du nyhedsbrevet til? Tegn (eller skriv) et billede af, hvem din målgruppe er. Mangler du mere inspiration til at lære din målgruppe bedre at kende, kan du læse dette indlæg om netop målgruppen.

Hav styr på juraen

Det er vigtigt at du har styr på juraen, når du går i gang med at udsende nyhedsbreve. Du må aldrig sende nyhedsbreve til nogen, der ikke har sagt ja til at modtage det. De skal sige ja, inden de modtager nyhedsbrevet. Det skal også være nemt at afmelde sig nyhedsbrevet. Søg på Forbrugerombudmandens hjemmeside. Her finder du alle reglerne. Søg efter elektronisk post, så kommer der masser af viden frem.

Find inspiration

Der er rigtig mange, der er rigtig gode til at skrive nyhedsbreve. Der er især en, hvor jeg finder super meget inspiration. Det er Christina Klitsgaard. Jeg modtager selv hendes nyhedsbrev for at blive inspireret til at opbygge mine egne. Jeg er sikker på, du vil finde masser af inspiration til selve opbygningen af dine nyhedsbreve, så du kan komme godt i gang med din e-mail markedsføring.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *