Hvilken værdi giver du

Hvilken værdi giver du? Pernille K PedersenNår du deler noget på de sociale medier, eller i din markedsføring i det hele taget, så er det vigtigt at du gør dig tanker om, hvilken værdi du vil give til dine modtagere. Det vil jeg komme ind på i dette indlæg, samt give dig lidt at tænke over i forhold til den værdi du gerne vil give til både nuværende og nye kunder.

Praktisk værdi

Er det en praktisk værdi? Er det noget, der har en funktion, for dem der modtager din værdi? Det kan være nogle af de følgende praktiske værdier. Måske noget helt andet, der passer ind i din virksomhed.

  • Hjælper du andre med at undgå bøvl?
  • Hjælper du med, at andre kan spare tid?
  • Hjælper du andre med at nå deres mål?
  • Reducerer du forskellige risici?
  • Hjælper du til at nedsætte omkostninger?
  • Skaber du variation, kvalitet, simplificering?
  • Gør du det lettere at optjene penge?
  • Handler din værdi om integrering?
  • Handler din værdi om organisering?
  • Giver du information videre?

Følelsesmæssig værdi

Er den værdi, du giver videre, en værdi der har at gøre med følelserne? Ikke noget man fysisk kan røre ved, men som stadig gør en stor forskel.

  • Reducerer du angst hos modtageren?
  • Bidrager du til noget sjovt, der underholder dine modtagere?
  • Er din værdi nostalgisk?
  • Giver det en positiv følelse og gør det noget godt for modtageren?
  • Giver det adgang til noget?
  • Giver det modtagerne en belønning?

Livsændrende værdi

  • Giver din værdi modtageren håb?
  • Giver din værdi modtageren fællesskab og/eller et tilhørsforhold?
  • Motiverer din værdi modtageren?

Der er mange forskellige former for værdi, som du kan give dine modtagere. Derfor er det vigtigt, at du gør dig tanker om, hvad du gerne vil gøre for dine modtagere.

Hvilken værdi giver jeg videre?

Den værdi, jeg har fokus på her på bloggen, er en praktisk værdi. Jeg vil gerne give dig information, der kan være med til, at du når dine mål, når det gælder dine markedsføringsmål. Det er de praktiske værdier, jeg har fokus på. Sekundært har jeg fokus på det følelsesmæssige, da jeg gerne vil give dig værdi, ved at give lidt af mig selv.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *