Hvorfor din virksomhed bør være på facebook

Hvorfor din virksomhed bør være på facebook - Pernille K Pedersen

Det er ikke til at komme udenom facebook i dag. Derfor vil jeg gerne give dig tre grunde til, at din virksomhed bør være på facebook, hvis du går og er i tvivl om din virksomhed skal have en facebookside.

Det er der, dine kunder er

Rigtig mange virksomheder i Danmark har fundet ud af, at deres kunder er på de sociale medier. Ifølge Danmarks Statistik er 64% af de danske virksomheder på de sociale medier. Det er med til at øge deres salg online. Det gør de ved hjælp af de sociale medier og, især facebook, hvor hele 67% af danskerne har en profil (tal fra Danmarks statistik). Det viser at facebook er der, hvor dine nuværende og nye kunder er.

Du kan skabe gode og stærke relationer

På facebook har du mulighed for at skabe gode og stærke relationer med dine nuværende og nye kunder. Du kan vise, hvem du er. Det er her, du kan være social med dine kunder, og det er vigtigt at du er social med dem og skriver til og med dem. Får du et spørgsmål, er det vigtigt, at du svarer på det, så hurtigt det er muligt. Det er alt sammen med til at opbygge relationer.

Du kan dele din viden og kunnen

Ud over at du er, hvor dine kunder er og at du bygger gode relationer op med dem, kan du på facebook dele din viden og din kunnen. Det er her du kan vise, hvorfor dine kunder skal vælge dig; ved at give dem lidt ekstra og ved at være social og på. Mit mantra er, at vi alle får mest ud af at dele vores viden og kunnen, da det er med til at hjælpe hinanden, og med det kommer vi længst.

Mere facebook inspiration

Mangler du lidt inspiration til, hvad du kan bruge en facebookside til, så har jeg skrevet rigtig mange indlæg om facebook og de sociale medier i det hele taget, hvor du kan finde meget mere inspiration – du kan finde lidt facebook inspiration lige her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *