Inden du går i gang med online-markedsføring

Inden du går i gang med online markedsføring - Pernille K PedersenDu har nu bestemt dig for at gå i gang med online-markedsføring. Det bliver godt, det er jeg helt sikker på, men inden du kaster dig ud i det, så har jeg fire gode råd til dig, så du kommer godt fra start og får noget ud af din online-markedsføring.

Inden du går i gang med online-markedsføring

Det er altid vigtigt at gøre sit forarbejde godt, inden man går i gang med online-markedsføring. Det er vigtigt at kende det marked, du vil ind på, samt at have en god og velplanlagt strategi og ikke mindst vide hvem din målgruppe er, og kende den godt.

Analyser markedet

Du skal kende det marked du vil ind på. Her er tre spørgsmål, du skal svare på, inden du går i gang med din online-markedsføring. Hvem er dine konkurrenter? – og hvad gør de, når det gælder deres online-markedsføring? Hvordan adskiller du dig fra dine konkurrenter? – se hvad de gør, og hvordan du vil gøre det anderledes. Hvem er din målgruppe? – det er så vigtigt at du kender din målgruppe, så du kan snakke til den.

Formuler din online-strategi

Det er vigtigt at du sætter dig nogle mål. Hvad vil du gerne opnå med din online-markedsføring? Opsæt nogle realistiske mål og evaluer din strategi efter noget tid, så du er sikker på, at du når de opsatte mål. Det er også vigtigt, at du gør dig tanker om, hvordan du vil markedsføre dig online. Hvad vil og skal du opnå med din online-markedføring? Hav altid et mål at arbejde hen imod.

Udvælg dine online-platforme

Der findes rigtig mange forskellige online-platforme du kan kaste dig ud på. Find de platforme, der giver mening for din online-markedsføring. Vælg et til at starte med, for du kan ikke være 100% på alle platforme, og så falder din online-markedsføring på gulvet og dit hårde arbejde vil være spildt. Start på én platform – udvid senere.

Formulér en handlingsplan

Når du har styr på de tre første trin i din vej til online-markedsføring, så er det vigtigt at du formulerer en handlingsplan. Så ved du, hvor du gerne vil hen og hvordan du kommer derhen. Så kan du også bedre evaluere på dit arbejde og få din online-markedsføring til at arbejde for dig.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *